Osaamista yhteistyöllä Itä- ja Pohjois-Lappiin -webinaari

2.6.202213:00 - 15:00 Muu koulutuksen aihe Sodankylä Webinaari Ilm. viim. 1.6.2022
Miten yhteistyöllä voidaan tukea kasvua ja osaamista?

Ohjelma (Teams)

Klo 13.00 Tervetuloa!
Klo 13.10 Kasvua ja osaamista verkostoista ja kumppanuuksista: Pekka Jääskö, Posion kunta
Klo 13.30 Yrittäjän osaamistarpeet ja yhteistyön voima: Anu Tossavainen, Lapin AMK
Klo 13.50 Lapin työharjoittelut: Korkeakouluharjoittelijasta kasvua ja kehitystä yritykselle: Karoliina Rankinen (REDU) & Mira Karvo (LAY),
Lapin yhteinen harjoittelupolku työelämään (ESR)
Klo 14.15 Paneelikeskustelu: Yrittäjien kokemuksia opiskelijoista työelämäjaksoilla
Klo 14.40 Aikaa keskustelulle
Klo 14.50 Loppuyhteenveto

Ilmoittautumiset: jenni.simila@sodankyla.fi

Tilaisuuden järjestää Elinvoimaa ja älykästä toimintaa Itä- ja Pohjois-Lappiin -hanke. Hankkeen tavoitteena on tunnistaa alueen vahvuudet ja potentiaalit ja niitä kehittämällä ja innovoimalla lisätä Itä- ja Pohjois-Lapin alueellista elinvoimaa. Hankkeessa luodaan Itä-ja Pohjois-Lapin yhteinen älykkään erikoistumisen ohjelma jonka pohjalta haetaan kansainvälistä (EU) rahoitusta potentiaalisille uusille hankkeille. Hankkeessa muodostetaan kotimaisia ja kansainvälisiä kumppanuuksia ja verkostoja alueen kunnille, toimijoille ja yrityksille. Hanke on kaksivuotinen, sitä rahoittaa EU:n aluekehitysrahasto Lapin Liiton toimesta ja siihen osallistuu kahdeksan Lapin kuntaa: Utsjoki, Inari, Sodankylä, Savukoski, Pelkosenniemi, Kemijärvi, Salla ja Posio sekä Sodankylän geofysiikan observatorio ja Värriön tutkimusasema.

Elinvoimaa ja älykästä toimintaa Itä- ja Pohjois-Lappiin -hanke