Tiimityö ja me-hengen rakentaminen etänä

15.1.202109:30 - 11:00 Esimiestaidot Verkkokoulutus Ilm. viim. 15.1.2021
Onnistuuko tiimityö vaikka tiimin jäsenet ovat etänä? Miten huolehtia me-hengen ja yhteisöllisyyden säilymisestä?

Etäisyys vaikuttaa vuorovaikutuksen määrään ja vähentää vapaamuotoista keskustelua ja työn sosiaalisuutta. Näin sen ei kuitenkaan tarvitse olla, vaan tiimityö voi olla tehokasta ja toimivaa ja jopa luovuus ja asioiden kehittäminen onnistuu etänä.

Mitä osallistuja saa koulutuksesta:

Tiedät, miten lisätä vuorovaikutuksen määrää ja laatua etätyössä
Saat keinoja parantaa ja tehostaa yhteistyötä etätiimissä
Tiedät mihin kiinnittää huomiota yhteisöllisyyden ja me-hengen ylläpitämisessä
Saat konkreettisia vinkkejä yhteisöllisyyden ylläpitämiseen tiimin kesken

Koulutuksen sisältöä

Etäisyyden vaikutukset tiimityöhön ja yhteisöllisyyteen
Muodosta yhteinen näkemys työn päämäärästä
Yhteiset pelisäännöt antavat raamit yhteistyölle
Välineiden hyödyntäminen tehokkaaseen yhteistyöhön
Hyvän työilmapiirin ja me-hengen rakentaminen etänä
Tiimin jäsenten osallistaminen ja osallistuminen etänä

Kouluttajana Pirkko Tavaila,Timanttia Consulting Oy, https://www.timanttia.fi

Pirkko on tiimikuiskaaja ja etäjohtamisen valmentaja. 30 vuoden liiketoimintaosaaminen eri toimialoilta ja erilaisista tehtävistä yhdistettynä kokonaisvaltaiseen hyvinvoinnin osaamiseen tekee hänestä arvokkaan modernin työelämän kehittäjän. Pirkko on toiminut hajautetun työn ja etäjohtamisen asiantuntijatiimissä vuodesta 2018. Hänen erityisosaamistaan on itsensä johtaminen ja omasta hyvinvoinnista huolehtiminen etätyössä sekä toimivan yhteistyön ja tiimityön varmistaminen hajautetuissa tiimeissä.

Koulutuksen sisältyvät varsinaisen koulutuksen lisäksi videotallenne koulutuksesta sekä koulutuksen materiaali. Tallenne ja materiaali toimitetaan kaikille ilmoittautuneille, joten vaikka et pääsisikään osallistumaan itse koulutukseen, saat tallenteen ja materiaalin itsellesi. Tallenne vastaa koulutusta.

Miten mukaan etäkoulutukseen?

Etäkoulutuksiimme voit osallistua tietokoneella, jossa on kaiuttimet ja verkkoyhteys. Käytämme koulutuksessa GoToWebinar-alustaa. Osallistuminen on mahdollista myös älypuhelimella (lataa GoToWebinar -app puhelimesi sovelluskaupasta). Saat ilmoittautumisvahvistuksessa tarkempia tietoja alustasta ja linkki osallistumiseen toimitetaan tuntia ennen koulutuksen alkua.

Tunturi-Lapin Kehitys/ Suomen Yrittäjät