Matkailualan turvallisuuspassi

22.10.202008:00 - 16:00 Lupa- ja korttikoulutukset Muonio Lähiopetus Ilm. viim. 21.10.2020
Matkailualan turvallisuuspassi, Matupa, on majoitus- ja ravitsemisalan, ohjelmapalvelualan ja rinnekeskusten työntekijöille räätälöity päivän kestävä vapaaehtoinen turvallisuuskoulutus. Matupa on eräänlainen turvallisuusinfo: se antaa työntekijöille perustiedot matkailun turvallisuusasioista ja innostaa omien turvallisuustaitojen kehittämiseen.

Matupan päätavoite on asiakasturvallisuuden lisääminen, onnettomuuksien ennaltaehkäiseminen ja matkailutuotteen laadun parantaminen. Turvallisuuspassikoulutus sopii hyvin kaikille matkailun, hotelli- ja ravintola-alan, liikunta- ja ulkoilupalveluiden, festivaalien, elämyspuistojen ja tapahtumien piirissä toimiville.

Koulutuspäivä sisältää luentoja, keskustelua, itsearviointia ja ryhmätöitä. Passikoulutus kestää kahdeksan oppituntia. Koulutukseen kuuluvat seuraavat aihealueet:

• Turvallisuuden merkitys matkailussa
• Matkailun turvallisuuden erityispiirteet
• Lait ja säännöt
• Omatoiminen riskienhallinta
• Eri toimialojen riskit
• Toiminta hätätilanteessa
• Kurssikoe

Kokeen läpäisseet saavat kortin, joka on voimassa viisi vuotta.

Koulutuspaikka:
Koulutie 8
99300 Muonio

Kouluttajana toimii Priitta Pöyhtäri-Trøen.

Kun ilmoittaudut, ilmoita koodina ”Tunturi-Lapin Kehitys-Koronaexit-hanke".

Tunturi-Lapin Kehitys/ Lappia-Koulutus Oy