Etätyöpaja: Tuotteistaminen muuttuneessa markkinatilanteessa

9.11.202012:30 - 15:30 Tuotteistaminen Työpaja
Tervetuloa työpajaan keräämään uusia ajatuksia omien matkailupalveluiden tuotteistamiseen ja ideoimaan uutta!

Koronaepidemian aiheuttamat muutokset markkinatilanteessa ovat heijastuneet voimakkaasti matkailuun. Ulkomaalaisten matkailijoiden määrän radikaali väheneminen on ohjannut yrityksiä muokkaamaan tuotteitaan ja palveluitaan. Kansainvälisen matkailun epävarmoina aikoina on hyvä kääntää katseita myös kotimaan matkailijoihin ja heidän palvelemiseensa. Kuinka omia palveluita voisi tuotteistaa palvelemaan heitä paremmin? Räätälöidyt ja hyvin tuotteistetut palvelut löytävät asiakkaansa myös ”uusista” asiakassegmenteistä.

Matkailun kestävyyden näkökulmasta tämänhetkiseen tilanteeseen reagoiminen omia laadukkaita tuotteita ja palveluita muokkaamalla ja uudistamalla edistää myös oman yrityksen taloudellista kestävyyttä. Työpajan vetäjänä toimii Anu Nylund, Mood of Finland Oy.

Työpajan runko

Johdatus tuotteistamisen taustalla vaikuttaviin tekijöihin

- Millaisen muutoksen keskellä olemme ja miltä näyttää tulevaisuus
- Lyhyt johdanto trendeihin
- Muutos tuotteistamisen moottorina esimerkkejä meiltä ja muualta

Tuotteistaminen – hinnoittelu – markkinoinnin kanavat

- Kotimaan matkailijan ymmärrys – miten ymmärrystä kerätään?
- Millaisia tuotteita, millä hinnalla ja mistä tuotteita etsitään?

Mitä palveluita yrityksillä on tarjolla nyt ja millaisia muutoksia tarvitaan
- Osallistujat ohjeistetaan jakamaan avoimesti omia esimerkkejään, joiden avulla kartoitetaan muutostarpeet
- Ideoimme uutta yhdessä!

Anu Nylund on pitkän linjan matkailun ja koulutuksen ammattilainen. Anulla on yli 25 vuotta kestänyt matkailualan ura, josta 10 vuotta työskentelyä ja opintoja Espanjassa. Visit Finlandin Akatemian valmentaja vuodesta 2016. Käy lukemassa lisää Mood of Finlandin sivuilla https://moodoffinland.fi/

Tilaisuus on kaikille avoin ja maksuton. Tervetuloa mukaan!

Lisätiedot & ilmoittautuminen:

Tilaisuus on osa Kideven toteuttaman ”Yhessä kestävämmät! – Kasvua kestävästä matkailusta” –hankkeen toimintoja. Hanke saa EAKR -rahoitusta Kestävää kasvua ja työtä 2014 – 2020 Suomen rakennerahasto-ohjelmasta. Rahoittava viranomainen on Lapin liitto.

Kideve Elinkeinopalvelut, Kittilän kunta