Yritystoiminta kansallispuistossa on luvanvaraista - muutoksia käyttömaksujen maksamisessa 30 min

9.3.2021 - 9.2.2021 Muu koulutuksen aihe Verkkokoulutus Ilm. viim. 8.3.2021
Matkailuyritykset voivat toimia valtion mailla ja vesillä. Aina kun yritys hyödyntää liiketoiminnassaan Metsähallituksen ylläpitämiä retkeilyrakenteita ja -reittejä, tulee sen tehdä yhteistyösopimus Metsähallituksen kanssa. Myös niissä tilanteissa, joissa yritys ainoastaan viestii luontokohteista asiakkailleen, on yhteistyösopimus toivottava.

Yhteistyösopimuksen myötä yritys saa mm. kansallispuistologojen käyttöoikeuden, viestinnällistä materiaalia ja ohjeita (kuvia, esitteitä jne.) sekä mahdollisuuden hyödyntää kansallispuiston brändiä toiminnassaan.

Yrityksille kansallispuiston rakenteiden ja reittien liiketoimintakäyttö on maksullista. Maksu on pieni, mutta tärkeä osa tuotteen hinnoittelua. Muistathan sisällyttää sen tuotteesi hintaan.

Käyttömaksun suorittaminen on muuttunut ja se koskee kaikkia kansallispuistoa käyttäviä yritystoimijoita.

Webinaarissa kerromme maksuperusteista ja näytämme miten käyttömaksun voi hoitaa uudella tavalla etukäteen Eräluvat.fi verkkokaupassa.

Kesto 30 min

Metsähallitus