Vihreä siirtymä yrityksissä

11.10.2022 - 25.10.2022 Liiketoiminta ja talous Kittilä Monimuotokoulutus
Tarjoamme valmennuksia ja sparrausta yrityksesi vihreän siirtymän käynnistämiseksi ja edistämiseksi. Tiedätkö mitkä ovat yritystäsi koskevat lakisääteiset velvoitteet sekä mitä on tulossa?

Valmennuksissa käsitellään käytännön toimia kannattavuuden näkökulmasta. Voit osallistua kaikkiin valmennuspäiviin tai valita niistä itsellesi ja yrityksellesi sopivimmat. Sinulla on mahdollisuus lähettää etukäteen kysymyksiä asiantuntijoillemme aiheeseen liittyen. Ennakkokysymykset käsitellään valmennuksessa tai henkilökohtaisissa sparrauksissa. Valmennusten tarkemmat sisällöt ja ajankohdat:

1. Lakisääteisyydestä ja kilpailukyvystä kilpailuetuun ja vihreään liiketoimintaan
Yritystoiminnan ympäristövaikutukset: hiilijalanjälki ja ekologinen selkäreppu. Asiantuntijaluennon valmennuksen alkuun pitää Hanna-Leena Pesonen, kestävän kehityksen asiantuntija, Lapin liitto. Ti 11.10. Klo 12.00-14.00.

2. Konkretiaa vihreään siirtymään: Ruokahävikin vähentäminen ja seuranta yrityksessä
Valmennuksesta vastaa Hannu Pekkala, asiantuntija REDU EDU Oy. Ke 12.10.2022 klo 14.00-16.00

3. Uusiutuva energia - kustannukset ja kannattavuus yrityksessä
Aiheina mm. energiansäästötoimet, aurinkoenergia, lämmön talteenotto. Miten nämä näkyvät yrityksen uudis- ja korjausrakentamisessa sekä investoinneissa? Valmennusten asiantuntijoina toimivat Janne Rautio ja Teemu Saralampi Digipoliksesta. Valmennukset to 20.10. ja ti 25.10. toteutetaan samansisältöisenä, klo 12.00-15.00.

Ilmoittaudu lähitoteutuksiin viimeistään kahta viikkoa ja etätoteutuksiin viimeistään viikkoa ennen valmennusten ajankohtaa.

Muutoskyvykkyys mikroyritysten vahvuutena Tunturi-Lapissa -hanke