Valmennus täsmätyökykyisen rekrytointiin ja työn räätälöintiin

12.6.2023 - 31.8.2023 Muu koulutuksen aihe Verkkokoulutus Ilm. viim. 9.6.2023
Kaipaatko osaavaa työvoimaa? Onko sinulla työtä, jota et ehdi tai halua tehdä? Täsmätyökykyisen rekrytointi voi olla ratkaisu sinulle!

Etsimme mikro- ja pk-yrityksiä mukaan hankkeeseen, jossa alueen osaajapulaan haetaan ratkaisuja täsmätyökykyisten (osatyökykyisten) rekrytoinnilla. Tarkoituksena on tukea yrityksiä täsmätyökykyisten rekrytoinnissa. Tähän pyritään työn räätälöinnillä ja tarjoamalla tietoa rekrytointimahdollisuuksista.

Osallistujana saat:
- tietoa ja käytännöllisiä ohjeita rekrytointiin
- apua ja välineitä työn muotoiluun ja sitä kautta rekrytointikynnyksen madaltamiseen aiempaa useammalle
- pääset vaikuttamaan myönteisesti täsmätyökykyisten työllistymiseen ja työllistymisen esteiden poistamiseen.

Hanke koostuu ryhmähaastattelusta (kesto 2h) sekä yritysten valmennuksesta (2h). Saat lisäksi halutessasi yrityskohtaista ohjausta työntekijöiden rekrytointiin.

Palvelun tuottavat työelämän muotoilutoimisto Workday Designers Oy ja yritysten tukena toimii työllisyysasiantuntija Pauli Leinonen. Projekti on osa Lapin ELY-keskuksen Hyvä työpaikka Lapissa -hanketta.

Aikataulu:
- Työpajat maanantai 12.6 klo 10 ja klo 14 ja tiistai 13.6. klo 15 (osallistujat osallistuvat yhteen työpajaan)
- Valmennus kaikille osallistujille 22.8. klo 10-12
- Yrityskohtainen valmennus halukkaille viikoilla 34 ja 35 (1h/yritys, aika sovitaan yrityskohtaisesti)

Osallistuminen on yrityksille maksutonta.

Lisätietoja:
Aku Varamäki