Työpaikkaohjaajan lyhytperehdytys

17.11.202112:00 - 14:00 Muu koulutuksen aihe Verkkokoulutus Ilm. viim. 10.11.2021
Lapin alueen tulevaisuuden tekijät aloittavat työelämään kiinnittymisen jo opintojen aikana. Ammattiopisto opiskelijoilla on opintoihin sidonnaisia työelämässä oppimisen jaksoja, joiden aikana on tarkoitus syventää koulussa opittuja perustaitoja ja osaamistaan oikeassa työympäristössä. Opiskelijoiden työelämässä oppimisen jaksot ovat oivia tilaisuuksia myös työnantajalle tutustua ja kasvattaa riskittömästi itselleen uutta osaavaa työvoimaa!

Mutta millaisia valmisteluja tarvitaan, kun opiskelija aloittaa työelämässä oppimisen työpaikalla? Kuka toimii työpaikkaohjaajana ja miten työpaikkaohjaus toteutetaan? Mitkä työtehtävät tukevat opiskelijan osaamistavoitteita ja urasuunnittelua?
Näihin kysymyksiin saat kattavat ja selkeät vastauksen työpaikkaohjaajan lyhytperehdytyksen aikana. Koulutuksen järjestää Lapin yhteinen harjoittelupolku työelämään -hanke (ESR), jonka tavoitteena on edistää Lapin alueen oppilaitosten sekä yritysten sujuvaa kohtaamista entisestään.

Ohjelma:
• Henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma (HOKS)
• Työtehtävät, jotka vastaavat tutkinnon osan tavoitteita
• Palaute osaamisen kehittymisestä
• Osaamisen arviointi (Näyttö)
• Sopimusmuodon esittely
• Työpaikkaohjaaja perehdyttäjänä
• Yhteydenpito
• Muut kysymykset
Kouluttajana toimii Ritva Jalosalmi, Ammattiopisto Lappiasta

Ilmottaudu mukaan 10.11 mennessä!

Lisätietoja koulutuksesta: milla.ristonmaa@redu.fi / 040 558 8952

Lapin yhteinen harjoittelupolku työelämään -hanke