Tuottojohtaminen työkaluna: Matkailupalveluiden hinnoittelu muuttuneessa markkinatilanteessa

20.8.202009:00 - 12:00 Esimiestaidot Verkkokoulutus Ilm. viim. 20.8.2020
Nyt on aika suunnata katseet kestävän liiketoiminnan kehittämiseen!

Kestävän matkailun kehittämisessä on tärkeä kiinnittää huomiota ekologisen kestävyyden ohella myös yrityksen taloudelliseen kestävyyteen. Taloudellisen kestävyyden näkökulmasta tuottojohtaminen on tärkeä elementti matkailuliiketoiminnan kehittämisessä.

Koronapandemian tuoma markkinatilanteen raju muutos tuo lisää epävarmuutta hinnoittelun haasteisiin kysynnän muutoksille sesonkiherkällä matkailualalla. Webinaarissa syvennytäänkin hinnoitteluun juuri matkailupalveluiden näkökulmasta. Työpajan vetäjänä toimii Hanna Lak, HMMH Consulting Oy.

Webinaarin runko:

Tervetuloa ja esittelyt
Matkailupalvelun tuottojohtamisen elementit ja yhteys hinnoitteluun
Jaloittelutauko
Hinta ja hinnoittelu (Matkailuyrittäjän kansainvälistymisopas)
Tauko
Ryhmätyöskentelynä – Arvonluontimallin elementtien vaikutus hinnoitteluun markkinatilanteen muutokset huomioiden

Hanna Lak jakaa 20 vuoden kotimaisen ja kansainvälisen hotelli- ja ravintola-alan kokemuksella tietotaitoa ja oivalluksia viiden tähden asiakaspalvelusta, strategisestä myynnin – ja markkinoinnin suunnittelusta ja ohjaamisesta tuottojohtamisen (revenue management) näkökulmasta. Hanna on yksi Suomen johtavista tuottojohtamisen asiantuntijoista. Tuottojohtamisen työkaluja apuna käyttäen Hanna on elementissään ohjatessaan yrityksen avainhenkilötiimiä löytämään tietoon perustuvia ratkaisuja yrityksen haasteisiin. Tavoitteena on kasvattaa myyntituottoja, markkinaosuutta ja tuottavuutta pitkäjänteisesti. Visit Finland Akatemian valmentajana Hanna on toiminut vuodesta 2019.

Käy lukemassa lisää HMMH Consulting Oy:n sivuilta

Tilaisuus on kaikille avoin ja maksuton. Tervetuloa mukaan!

Lisätietoja: Katariina Palola, elinkeinojohtaja, Kideve Elinkeinopalvelut, p. 040 095 5472, katariina.palola@kittila.fi

Tilaisuus on osa Kideven toteuttaman ”Yhessä kestävämmät! – Kasvua kestävästä matkailusta” –hankkeen toimintoja. Hanke saa EAKR -rahoitusta Kestävää kasvua ja työtä 2014 – 2020 Suomen rakennerahasto-ohjelmasta. Rahoittava viranomainen on Lapin liitto.

Kideve Elinkeinopalvelut