Tulityökoulutus

20.10.202208:00 - 16:00 Lupa- ja korttikoulutukset Kemi Lähiopetus Ilm. viim. 13.10.2022
Tulitöitä ovat työt, joissa esiintyy kipinöitä tai joissa käytetään liekkiä, muuta lämpöä ja jotka aiheuttavat palovaaraa. Tulitöiden tekeminen tilapäisellä tulityöpaikalla edellyttää Suomen Vakuutusyhtiöiden Keskusliiton (SVK) hyväksymää tulitöiden turvallisuustutkintoa. Suomen Pelastusalan Keskusjärjestö (SPEK) valvoo koulutuksen laatua ja ylläpitää rekisteriä tulityökoulutuksista.

Koulutuksessa suoritetaan tulitöiden turvallisuustutkinto. Koulutuksen ja tutkinnon hyväksyttävästi suorittaneet henkilöt saavat tulityökortin, joka on voimassa 5 vuotta pohjoismaissa. Tulitöissä on noudatettava kyseisen maan määräyksiä ja ohjeita.

Sisältö:
– Tulitöiden paloturvallisuus
– Vahinkoesimerkkejä
– Suojeluohjeet ja tulityölupa
– Tulitöiden turvatoimet ja tulityöt erikoistapauksissa
– Toimet palon sattuessa ja alkusammutusteoria
– Alkusammutus- ja turvatoimenpiteiden harjoitus
– Koe ja loppukeskustelu

Koulutuksen toteuttaa SPEK:n hyväksymä tulityökouluttaja. Koulutuspäivä koostuu luennoista, alkusammutusharjoituksista ja tulityötutkintokokeen suorituksesta. Toimitettuun opiskeluaineistoon tulee perehtyä ennakkoon.

Koulutuspaikka:
Ammattiopisto Lappia
Tietokatu 2
Kemi
Hinta:

136 € (sis. alv 24 %) sisältää luentomateriaalin ja kortin.

Peruutusehto:

Ennen koulutuksen viimeistä ilmoittautumispäivää:
Ilmoittautumisen voi perua maksutta koulutuksen viimeiseen ilmoittautumispäivään mennessä.

Koulutuksen viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen:
Jos peruminen tapahtuu viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen, mutta ennen koulutuksen alkua, oppilaitos veloittaa 50 % osallistumismaksusta.

Koulutuksen alettua:
Mikäli peruminen tapahtuu koulutuksen alettua, osallistumismaksu on maksettava kokonaan. Oppilaitos veloittaa osallistumismaksun myös silloin, kun ilmoittautunut jättää tulematta koulutukseen tai keskeyttää koulutuksen. Oppilaitoksesta johtuva koulutuksen ajankohdan tai koulutuspaikan oleellinen muutos oikeuttaa maksuttoman perumisen.

Lappia-Koulutus Oy