Saattohoitotyö, kuoleman kohtaaminen ja läheisten tukeminen

28.9.2022 - 24.5.2023 Hyvinvointi Kemi Oppisopimus Ilm. viim. 11.9.2022
Ammattiopisto Lappian hyvinvointialalla Kemissä on tarjolla sosiaali- ja terveydenhuollon ammattihenkilöstölle suunnattu 60 osaamispisteen laajuinen koulutus, jossa suoritetaan Saattohoitotyö, kuoleman kohtaaminen ja läheisten tukeminen – tutkinnon osa Vanhustyön erikoisammattitutkinnosta.

Koulutuksessa on 13 opetuspäivää. Opetuspäivien lisäksi osaamista hankitaan verkko-oppimisympäristössä ja työelämässä oppimalla.

Koulutuksen sisältö:
– Saattohoidossa olevan ihmisen ja hänen läheistensä kohtaaminen sekä läheisten tukeminen
– Saattohoidossa olevan potilaan hoitotyön suunnittelu ja kokonaisarvion tekeminen
– Saattohoitotyön turvallinen toteuttaminen huomioiden ajantasaiset säädökset, suositukset ja saattohoidon periaatteet
– Saattohoitotyön toteuttaminen moniammatillisessa tiimissä ja eri verkostotoimijoiden kanssa
– Oman vastuualueen mukainen lääkehoidon toteuttaminen saattohoitotyössä
– Oman työn ja työhyvinvoinnin kehittäminen sekä uuden tiedon hyödyntäminen omassa työyhteisössä

Koulutuksen voi suorittaa joko oppisopimuksella tai omaehtoisena koulutuksena. Oppisopimus edellyttää työpaikkaa tai yrittäjyyttä ja se on opiskelijalle ja työnantajalle maksutonta. Omaehtoisen koulutuksen hinta on 50 €.

Hakeutuminen 11.9.2022 mennessä. Koulutus toteutetaan mikäli siihen hakeutuu riittävästi opiskelijoita.

Lisätietoja ja hakeutuminen koulutuksen järjestäjän sivuilta.

Kemi- Tornionlaakson Koulutuskuntayhtymä Lappia