Palvelumuotoilu

15.3.2022 - 24.8.2022 Muu koulutuksen aihe Tornio Monimuotokoulutus Ilm. viim. 15.2.2022
Palvelumuotoilu 10 op:n koulutus on suunnattu palveluiden asiakaslähtöisestä kehittämisestä ja palvelumuotoilusta kiinnostuneille. Koulutuksen sisältö on suunniteltu siten, että se soveltuu hyvin eri aloille – sekä yksityisen, julkisen että järjestösektorin edustajille. Voit opiskella palvelumuotoilua myös jos haluat suunnata uudelle uralle.

Koulutuksessa opit käytännönläheisesti palvelumuotoilun prosessin ja opit soveltamaan palvelumuotoilun menetelmiä.

Palvelumuotoilulla tarkoitetaan palveluiden ja liiketoiminnan ihmislähtöistä kehittämistä, johon palvelun käyttäjä otetaan aktiivisesti mukaan. Palvelumuotoilu antaa kehitystyölle kokonaisvaltaisen lähestymistavan, prosessin, menetelmät ja työkalut. Palvelumuotoilussa hyödynnetään muotoilusta tuttuja menetelmiä – mm. luovia menetelmiä, erilaisia visualisointi- ja konkretisointitapoja sekä yhteiskehittämistä ja nopeita kokeiluja. Palvelumuotoilu on toimialariippumatonta.

Koulutus toteutetaan yhteistyössä Peräpohjolan Opisto ja Palvelumuotoilu Palon kanssa Torniossa. Kouluttajana Piia Innanen.

Peräpohjolan Opisto