HHJ-Johdanto hallitustyöhön

5.5.202213:00 - 17:15 Liiketoiminta ja talous Kittilä Lähiopetus Ilm. viim. 7.4.2022
Pk-yrityksen hallituksen ja hallitusjäsenen rooli on kasvanut yhteiskunnassa ja siten myös yhteiskunnan kehittämisessä. Valtionhallinnon ja yksityisen sektorin yksi ajankohtaisista painopistealueista on yrittäjyyden edistäminen sekä pk-yritysten toiminnan kehittäminen ja kasvun tukeminen. Näin luodaan mahdollisuuksia uusien työpaikkojen syntymiselle ja vanhojen säilymiselle. Tässä työssä on pk-yrityksen hallituksella suuri strateginen rooli.

Yritykset kohtaavat erilaisia kriittisiä muutostilanteita kuten markkinatilanteen tai toimialan rakennemuutoksia. Myös kansainvälistyminen, kasvunopeus, omistajamuutokset ja sukupolven­vaihdokset vaativat usein uutta osaamista yrityksessä. Kaikki nämä tilanteet ovat helpoimmin hallittavissa, kun yrityksen hallituksesta löytyy osaamista ja kokemusta.

HHJ – johdanto hallitustyöhön –koulutuksessa käsitellään hallitustyön tematiikkaa. Koulutus sopii sekä hallitustyötä jo tekeville tai sitä harkitseville henkilöille, yrittäjille ja yritysjohtajille. Se soveltuu myös kuntaomisteisten osakeyhtiöiden ja liikelaitosten hallinnoinnin kehittämiseen.

Sisältö:
Pk-osakeyhtiöiden hallitustyö yleisesti, jota peilataan yhtiön tarkoitukseen, omistajuuteen ja omistajastrategiaan. Erityyppiset pk-yritysten hallitukset ja kokoonpanon merkitys. Toimiva hallitus osakeyhtiön voimavarana ja hallitusosaamisen kehittäminen.

Lapin kauppakamari