Etämyynnin arvonlisäverotuksen ajankohtaisia muutoksia

16.6.202100:00 - 00:00 Myynti Verkkokoulutus Ilm. viim. 15.6.2021
Etämyyntiä koskevia arvonlisäverolain säännöksiä on uudistettu ja nykyaikaistettu. Etämyynti on tavaran myyntiä kuljetettuna yksityishenkilöille tai näihin rinnastettaville ostajille (esim. verkkokauppa). Muutokset perustuvat EU-lainsäädäntöön. Uudistusten tavoitteena on ollut yksinkertaistaa nykyisiä alv-velvoitteita ja vähentää rajat ylittävää verkkokauppaa harjoittavien yritysten hallinnollista taakkaa. Uusia etämyynnin säännöksiä sovelletaan 1.7.2021 alkaen.

Tietoiskun aikana saat vastauksia mm. näihin kysymyksiin:

Mitä on yhteisön sisäinen tavaroiden etämyynti?
Mitä on maahantuotavien tavaroiden etämyynti?
Miten käsitellään myynti sellaisen sähköisen markkinapaikan kautta, joka mahdollistaa tavaran myynnin?
Onko uusilla säännöksillä vaikutusta suomalaisen yrityksen harjoittaman kuluttajille myytyjen palvelujen verokohteluun?
Mitä ovat unionin järjestelmä ja tuontijärjestelmä sekä mihin niitä voi soveltaa?
Kouluttajina Jonas Jalava ja Juha Perttola Verohallinnosta. Tietoiskun aikana on mahdollista esittää kysymyksiä kirjallisesti. Tietoisku on avoin ja maksuton kaikille asiasta kiinnostuneille.

Miten mukaan tietoiskuun?

Voit osallistua tietoiskuun tietokoneella tai älypuhelimella/ tabletilla. Osallistuminen vaatii internet-yhteyden. Saat ilmoittautumisen jälkeen vahvistusviestin, josta löydät linkin osallistumiseen. Linkki sekä teknisiä ojeita lähetetään myös tuntia ennen tietoiskun alkua sähköpostilla.

Info tallennetaan ja tallenne sekä materiaali toimitetaan kaikille ilmoittautuneille parin päivän sisällä koulutuksesta.

Suomen Yrittäjät