Eräensiapu

22.3.202208:00 - 16:00 Muu koulutuksen aihe Muonio Lähiopetus Ilm. viim. 13.3.2022
Eräensiapukoulutus on erityisesti oppaiden ja muiden maastossa toimivien tarpeisiin. Koulutuksessa on huomioitu oppaiden päivittäin työssään kohtaamia erityistilanteita: vaihtelevia maasto- ja sääolosuhteita, niukkaa välineistöä sekä hankaloitunutta hoitoonpääsyä tai jopa avun tavoittamattomissa olemista. Vahingon sattuessa huonolla kelillä tunturissa, eivät perusensiaputaidot välttämättä riitä.

Eräensiapukoulutukseen osallistuminen edellyttää perus ensiaputaitojen hallitsemista. Koulutuksessa syvennytään osallistujien tarpeiden mukaan niihin tilanteisiin, joita he työssään kohtaavat. Koulutuksen punaisena lankana kulkee kokoajan päätöksentekoon liittyvät seikat: mm. miten ennaltaehkäistä ensiaputilanteisiin päätyminen, miten turvata vahingon sattuessa muu ryhmä, milloin potilas pitää evakuoida ja kuinka se tapahtuu.

Eräensiapukurssin sisältö:
• Eräensiavun erikoispiirteet
• Oppaan päätöksenteko
• Sairauden hoito erämaassa
• Erilaiset vammat
• Potilassiirrot
• Hypotermia
• Haavat

Paikka: Muonio Tunturi-Lapin osaamiskeskus Koulutie 8, 99300 Muonio
Aika: 22.3.2022 klo 8.00 – 16.00

HINTA:
146,00 € sis. alv 24% sisältää aamu- ja iltapäiväkahvit, lounaan sekä todistuksen koulutuksesta