Cultural Sensitivity in Arctic Tourism

Jatkuva haku: 1.6.2021 - 31.12.2021 Liiketoiminta ja talous Verkkokoulutus
Englanninkielinen verkossa omaan tahtiin opiskeltava maksuton kurssi, joka on tarkoitettu matkailuyrittäjille, matkailuyritysten työntekijöille, matkailun kehittäjille sekä matkailualan opiskelijoille. Kurssi perehdyttää kulttuurisensitiiviseen matkailuliiketoimintaan, joka kunnioittaa paikallisia kulttuureja. Kurssi sisältää seuraavat moduulit: kulttuurisensitiivsyys matkailuliiketoiminnassa yleisellä tasolla, kulttuurisensitiivisyys arktisen alueen matkailussa (mm. Suomen Lappi), kulttuurisensitiivisyys matkailuliiketoiminnan innovoinnissa ja tuotekehityksessä sekä kulttuurisensitivisyys matkailuliiketoiminnan digitalisaatiossa ja markkinoinnissa. Kurssi sisältää mm. videoita, joissa arktisen alueen matkailuyrittäjät kertovat, kuinka he omassa liiketoiminnassaan ottavat kulttuurisensitiviisyyden huomioon, eriliaisia matkailuliiketoiminnan kehittämiseen tarkoitettuja työkaluja, pohdintatehtäviä ja testejä. Kurssin laajuus on 1 opintopiste. Kurssin suorittamisesta saa todistuksen.

Lapin yliopisto